United Breda gaat extra investeren in talentontwikkeling dameslijn

23 maart 2022

Ingegeven door de huidige samenstelling en kwaliteit van de damesjeugd, vindt United Breda dit het juiste moment om de talentontwikkeling en de aansluiting tussen de diverse leeftijdscategorieën een extra impuls te geven. Deze impuls is ook belangrijk om op niet al te lange termijn weer voldoende aanvulling te krijgen voor de dames seniorenteams in de regionale (1e klasse) en landelijke (Hoofdklasse) wedstrijdsportafdeling van de club. Op de wat langere termijn hoopt de vereniging op deze manier het spelniveau in de regio West-Brabant weer terug op een hoger niveau te krijgen en de huidige neerwaartse spiraal te doorbreken.

Om deze impuls mede mogelijk te maken heeft United Breda naast de huidige hoofdtrainer bij de Dames 1, Jasper van Gils, ook een nieuwe hoofdtrainer Jeugd aangesteld. Hans de Rooij, zeker geen onbekende in de handbalsport in onze regio, zal met ingang van 1 april 2022 de jeugdopleiding binnen de vereniging gaan coördineren. Hans zal ook de training en coaching van de Dames B1 op zich nemen. Een reëel doel is om naast het huidige B1 team ook de dames C1 in de landelijke jeugddivisie te krijgen.

De afgelopen twee jaar stonden natuurlijk in het teken van de Corona pandemie en daardoor het deels het gebrek aan lekker kunnen handballen. De komende jaren moet de (talent)ontwikkeling van onze jeugd en senioren en de schwung in de handbalsport weer centraal komen staan. Daar gaan we voor!

Harry Boumeester

(voorzitter United Breda)