Een heel goed 2021 !

1 januari 2021

2020 was een heel apart en zwaar jaar voor de wereld, de Nederlandse maatschappij en de sport als geheel. Maar ook voor onze vereniging en onze leden in het bijzonder. Voor meerdere leden kwam het coronavirus heel dichtbij, of is de gezondheid op een andere manier op de proef gesteld.

2020 voelt als een jaar van beperkingen; op alle mogelijke manieren. Veel van onze gewoontes waren niet meer zo gewoon en dat hebben we ook als vereniging moeten meemaken. Een groot deel van het jaar mochten we alleen beperkt of helemaal niet trainen, konden we geen wedstrijden spelen en mochten we elkaar niet ontmoeten in de sporthal of de kantine. En dat zijn nu juist de dingen die ons binden; dat is het bestaansrecht van onze vereniging!

We beseffen heel goed dat er belangrijkere zaken zijn in de wereld dan sport en HV United Breda, maar toch voelt het voor ons als bestuur als een verloren jaar. 2020 was een jaar waarin bepaalde zaken bleven liggen, sportieve ontwikkelingen niet behaald konden worden en het contact met de leden voor een groot deel van de tijd alleen digitaal en op afstand plaatsvond. Dat legt toch wel een zekere druk op de vereniging en op de binding van de leden met hun club.

We zijn als bestuur dan ook zeer dankbaar, dat de leden solidariteit hebben getoond in de afgelopen maanden en gewoon lid zijn gebleven van de vereniging. De contributiebetalingen zijn alle maanden gewoon doorgelopen ! Vanuit die dankbaarheid heeft het bestuur dan ook besloten, dat de jaarlijkse verplichte afname van de Grote Club Actie loten door de seniorenleden deze keer is komen te vervallen.

Gelukkig zijn ook de hoofdtrainers, de sponsors én de gemeente Breda (financieel) solidair gebleken in dit moeizame jaar. Daardoor is de financiële basis voor de vereniging nog steeds intact en staat niets een vlotte doorstart van het handbalseizoen in de weg; mits we dat coronavirus er echt onder gaan krijgen.

Wij wensen jullie dan ook een corona-arm en gezond 2021 met handbal en zien jullie hopelijk weer snel op en langs de handbalvelden.

Het bestuur van HV United Breda