Mededelingen uit de ALV 2019

21 oktober 2019

Donderdagavond 17 oktober jongstleden hebben we de Algemene Ledenvergadering 2019 gehouden, waarin de resultaten uit het afgelopen seizoen en de plannen en bijbehorende begroting voor het lopende seizoen zijn besproken. Van de huidige 172 stemgerechtigde leden van onze vereniging waren er 15 personen (plus 6 machtigingen) aanwezig ! Daarnaast hadden 8 leden zich afgemeld van deze ALV.

Nieuwe secretaris

Een belangrijke uitkomst van de vergadering is het feit dat na 3 jaar de vacature voor een secretaris van de vereniging (eindelijk) is ingevuld door Paulo Dos Santos (speler HS1). Met Paolo hebben ook nog eens een secretaris, die ook de communicatie via de ‘sociale media’ kanalen een extra impuls wil gaan geven.

Uitbreiding gewenst van de Technische Commissie

Tijdens de ALV hebben we geconstateerd dat de meeste commissies binnen de vereniging inmiddels weer over voldoende commissieleden beschikken en hun taken voortvarend hebben opgepakt; een zeer gunstige ontwikkeling vonden de aanwezige leden.

Alleen de TC dient zeer nodig te worden uitgebreid met een coördinator herenkant én een coördinator dameskant. Deze twee posities zijn nu al voor het tweede seizoen vacant en dat kan (gaat) zeer nadelige gevolgen hebben voor een goede en tijdige organisatie van alle zaken rond trainingen en wedstrijden; wat we toch graag willen voorkomen. In de ALV werd geopperd dat zo’n coördinator bij voorkeur vanuit de heren- en dameslijn zelf zou moeten komen, voor een goed gevoel met wat er in deze teams speelt.

Toegangsprijs bij thuiswedstrijden HS1 en DS1 gewijzigd

Na een lange en inhoudelijke discussie heeft het bestuur en de aanwezige leden besloten om de koppel-verkoop van entreegeld en consumptiebon bij de thuiswedstrijden van Heren 1 en Dames 1 op de zaterdagavond om diverse redenen te handhaven. Daarbij is wel besloten om de consumptiebon te vervangen door een consumptiekortingsbon, die recht geeft op een korting van 1 euro bij aanschaf van een consumptie in ons clubhuis. Hierdoor is het door de toeschouwers te betalen totaalbedrag vastgesteld op 3,50 euro i.p.v. 4,50 euro. Deze wijziging gaat in per eerstvolgende thuiswedstrijden op zaterdag 26 oktober 2019.

Nieuwe shirts voor HS1

Het bestuur heeft tijdens de vergadering nogmaals benadrukt, dat er op zo kort mogelijke termijn nieuwe shirts besteld gaan worden voor het eerste herenteam. Omdat er op dit moment nog geen sponsor beschikbaar is, worden deze shirt bij uitzondering voorgefinancierd door de vereniging.

Aanpassingen op de gepresenteerde winst- en verliesrekening en balans

Na vragen en opmerkingen vanuit de kas- en controlecommissie en tijdens de ALV zal het bestuur de onduidelijkheden en foutjes in de overzichten van de resultaten over het seizoen 2018-2019, de balans per 1-7-2019 en de begroting voor het seizoen 2019-2020 nog aanpassen voor 1 november 2019. Deze aangepaste versies worden door het bestuur toegestuurd naar de tijdens de ALV aanwezige leden en zijn door de andere verenigingsleden desgewenst op te vragen bij de penningmeester.

Het bestuur.