HV United Breda pakt belangrijke punten tegen hekkensluiter Nieuwegein.

15 januari 2019

De eerste thuiswedstrijd in het jaar 2019 was tegen de nummer laatst, Nieuwegein. Gezien de stand op de ranglijst zijn de komende 3 wedstrijden uitermate belangrijk. Wil United Breda uit de gevarenzone komen zullen deze wedstrijden in winst moeten worden omgezet. Gezien de bezetting op de bank, aantal speelsters geblesseerd, zal deze opdracht nog niet zo makkelijk worden. Met 2 wisselspeelsters en een reservekeepster werd de wedstrijd aangevangen.

Door 2 scores van Jennifer van der Lans start de wedstrijd volgens plan. Echter ook Nieuwegein weet te scoren. Maar de dames van trainer/coach Maurice van Zielst laten zich hierdoor niet van de wijs brengen. Middels Jamie Barkmeijer en Evelien Denis wordt de stand 4-1 na 10’ spelen. De Bredase dames gaan onverschrokken door en o.a. via Lisa Kaijen wordt het 7-2. Nieuwegein probeert het wel maar kunnen maar spaarzaam de gaten vinden in de hechte verdediging van de Bredase dames, en wanneer ze een gaatje gevonden hebben is het Tessa Haas die het schot weer weet te pareren. Na 20’ spelen is inmiddels de stand van 9-4 bereikt. Wederom via een aantal doelpunten van Jennifer lopen de dames uit Breda verder weg naar 14-6. Na 30’ spelen wordt de ruststand van 16-7 bereikt.

Na rust is het Nieuwegein die het eerst scoren 16-8. Na 40’ is het door een benutte strafworp van Lisa Kaijen inmiddels 21-10. Ook Yessie Fuentes weet het gat bij de keepster te vinden. De wedstrijd is allang gelopen en de scherpte is enigszins te zoeken. De ingebrachte 2de keepster, Annelieke Bezemer, moet al na 10’ het veld door een blessure te verlaten. De zoveelste tegenslag dit seizoen.

Na 50’ spelen en met de stand 27-15 gaan de dames op jacht naar het 30ste doelpunt. Deze wordt al snel gevonden en de wedstrijd wordt afgesloten met een stand van 33-19 door een doelpunt van Evelien Denis.

Door deze overwinning stijgen de dames weer een plaatsje op de ranglijst.

De volgende wedstrijd is weer een belangrijke. Forholte 2 is dan de tegenstander. Ook zij bevinden zich in de onderste regionen. Deze wedstrijd wordt gespeeld in Voorhout.

26 januari spelen de dames weer thuis in Breda. Westlandia is dan de tegenstander. Aanvang wedstrijd is om 20.45.

Cees Heessels