Dramatische start 2e helft is niet meer te herstellen

11 december 2018

Afgelopen zaterdagavond stond de wedstrijd tegen de koploper in de 2de divisie op het programma. Veneco VELO was de tegenstander. Met een tweetal speelsters, Brenda Kaijen en Jamie Barkmeijer, geblesseerd op de bank en een, Lisa Kaijen, net terug van een vervelende rugblessure moest de strijd worden aangegaan. Met een hele kleine wisselbank leek het een onmogelijke opgave.

Dat de Bredase dames zich niet zomaar het onderspit wilde delven bleek bij aanvang van de wedstrijd. Brutaal werd een 3-0 score op het scorebord gezet na 7’ spelen. Dat Velo niets terug kon doen was mede te danken aan uitstekend keeperswerk van Tessa Haas. Zij wist de meest onmogelijke ballen te keren. Na balverlies aan Bredase zijde weet uiteindelijk Carmen Riepe het eerste punt te scoren voor de ploeg uit Wateringen, 3-1. Na 3 punten, door de uitstekend spelende Jennifer van der Lans, wordt de stand 6-3. Doordat wederom Carmen weet te scoren wordt na een score door Yessie Fuentes de stand 7-4. Door verkeerde keuzes en balverlies kom Velo op gelijke hoogte 8-8 na 20’ spelen.hierna gat het gelijk op. Door een benutte strafworp van Velo en een doelpunt van Lisa Kaijen wordt de ruststand 11-13. Geen onoverbrugbare achterstand.

Na rust zijn het de dames van trainer coach Maurice van Zielst die door een benutte strafworp weer dichterbij komen, 12-13. Nu breek de periode aan waarbij mede door technische fouten, afspeelfouten slecht verdedigen en het niet benutten van de kansen. Hierdoor weet Velo een gat te slaan van 6 punten. Deze punten komen voornamelijk uit de break outs en snelle tegenaanvallen. Toch weten de dames uit Breda het gat weer te verkleinen tot 3 punten, 19-22, 51’. Hierna komt de krappe selectie weer tot uiting. De pijp is leeg en het gaat steeds moeizamer. Uiteindelijk weet Velo de eindstand te bepalen op 20-26. Mede door dit resultaat blijven zij koploper in deze divisie.

Dames er is hard gewerkt mede door een minimaal aantal speelsers wat beschikbaar was. Nog een wedstrijd te gaan in dit jaar. Volgende week reizen we af naar PSV in Eindhoven. Volgend jaar spelen we op  januari de eerste wedstrijd uit tegen Ventura.

Op 12 januari is de eerste thuiswedstrijd tegen Nieuwegein. Aanvang is om 19.00 uur.

Iedereen fijne feestdagen en een goede jaarwisseling toegewenst.

Cees Heessels.