Goed herstel HV United Breda na blamage bij Westlandia.

13 maart 2018

Zaterdagavond werd alweer de een na laatste thuiswedstrijd van het seizoen 2017 – 2018 gespeeld. VOC 2 was de tegenstander. Na de totale off day van het hele team vorige week is er deze week het nodige besproken. Dit had toch wel het nodige resultaat in deze wedstrijd. Er werd op beide trainingsavonden intensiever getraind. VOC, dat in de stand op de tweede plaats staat is een geduchte tegenstander. De vorige wedstrijd in Amsterdam werd weliswaar verloren, maar dat verschil was daar niet zo groot.
De wedstrijd ging voorspoedig van start voor de dames van trainer coach Maurice van Zielst. Na een 0-1 achterstand waren het Ellen Verkou en Lisa Kayen die de achterstand ombogen in een 3-1 voorsprong na 5’ spelen.
Nadat VOC was teruggekomen op 3-2 is het Brenda Kaijen die er 4-2 van maakt. Zo gaat de wedstrijd op en neer en als Yessie Fuentes er 10-12 van heeft gemaakt is het VOC wat een gat weet toeslaan van 5 doelpunten, 11-16. Echter de Bredase dames rechten hun rug en via o.a. Susan van der Essen en Marlou Verkou wordt de ruststand 14-16.
In de tweede helft is het VOC wat door 2 keer te scoren het verschil weer op 4 zet. Gesteund door de scheidsrechter met een tijdstraf voor United en een toegekende strafworp. Hierna weet Demi van Strydonck ook weer te scoren voor de Bredase dames, dit vanuit een strafworp, 15-18. De Bredase dames weten het gat niet te verkleinen en daardoor blijft het verschil 3 doelpunten. Bij de stand 19-22 weten de dames uit Amsterdam een groter gat te slaan wederom door een aantal strafworpen en tijdstraffen voor United Breda, 19-26, na 50’ spelen. Wederom op inzet wordt het gat weer verkleind naar 3 doelpunten middels scores van Marlou Verkou door een 2tal goed gelopen break outs en een doelpunt van Amber Klomp, 24-27. Door een drietal toegekende strafworpen en een tweetal tijdstraffen lopen de Amsterdamse dames weg naar 25-31. Het laatste doelpunt van United Breda zorgt voor de eindstand van 26-31. Wat opvalt is de vele tijdstraffen en de daarbij gegeven strafworpen in Amsterdams voordeel. De dames uit Breda kregen 8 tijdstraffen ten opzichte van 2 tijdstraffen voor VOC. Hetzelfde geldt voor de strafworpen, 8 voor VOC en 2 voor United Breda.
Dat geeft te denken. De dames van Maurice van Zielst hebben in elk geval laten zien dat zij tot het laatst toe zullen blijven strijden.
Volgende week is er weer een geduchte tegenstander, BFC is dan de tegenstander. Zij staan op dit moment op de eerste plaats en is de onbetwiste kampioen van deze divisie.
Op 24 maart staat de laatste thuiswedstrijd op het programma. Nieuwegein is dan om 20.45 uur onze tegenstander. De dames hopen op een grote opkomst van de supporters want zij kunnen jullie steun heel goed gebruiken.

Cees Heessels.