Slechte eerste helft kost United Breda de wedstrijdpunten

23 januari 2018

Afgelopen zaterdag stond al weer de derde wedstrijd van 2018 op het programma. Verburch was de tegenstander en na de 2 verloren partijen wilde de dames weer eens een goed resultaat neerzetten. Maar hoe anders liep het.

Het was Verburch die als eerste weet te scoren door Judith van Zeijl. En daar zou het niet bij blijven. Als Ellen Verkou en Brenda Kaijen nog weten te scoren wordt de stand 2-2 omdat Verburch ondertussen ook weer had gescoord. Na een aantal malen balverlies aan Bredase zijde weet het team van coach Corinne van de Meer het verschil groter te maken, 2-7 na 14’ spelen. Dit mede door 3 scores van Judith van Zeijl. Omdat de trainer Rene Swinkels alleen de training verzorgd is Corinne de coach na het vertrek van de vorige trainer. Hierna weet Laura van de Goor weer eens tegen te scoren. Het is echter toch weer het team uit Poeldijk wat nog verder weg loopt bij de dames van trainer coach Maurice van Zielst. Omdat Lisa Kaijen weer scoort wordt het 4-13 na 25’ spelen. Door een benutte strafworp van Birgit van de Meer weet Susan van den Essen een ruststand van 6-14 op het bord te plaatsen.

Er kon worden vastgesteld dat het een draak van een eerste helft was en dat het hoognodig tijd werd om dat te veranderen.

Dat in de oren geknoopt hebbende gingen de Bredase dames fel van start en weten na 37’ spelen de stand wat beter aanzien te geven, 10-15 mede door 2 benutte strafworpen van Demi van Strydonck. Omdat de Bredase dames in ondertal komen weet Verburch ook weer 2 x te scoren, 11-17. Wederom door 2 scores van Demi van Strydonck wordt de stand 13-17. Het blijft weer steeds spannend, dit mede doordat United steeds een keer meer weet te scoren. Zo wordt de stand na 53’ spelen 19-21 na 2 scores door Jennifer van der Lans. Vanuit een ondertal situatie voor United weet Verburch nog tweemaal te scoren. Als Marlou Verkou in de laatste minuut nog scoort is dat tevens de eindstand, 21-23.

De tweede helft had aan Bredase zijde een veel beter niveau waardoor de 2de helft met 15-9 werd gewonnen. Helaas is het in de eerste helft weggegeven.

Wat ook jammer is dat de scheidsrechters vaak affloten na een doelpunt voor een vermeende overtreding van de tegenpartij. Maar wie beloon/bestraf je daar nu mee. Misschien wat meer doorfluiten en de wedstrijd op zijn beloop laten gaan. De Bredase dames werden in deze wedstrijd daar 8 keer mee benadeeld. Het is overigens iets wat je in meer verslagen leest.

Weer voldoende items om op de trainingen aandacht aan te geven. De volgende wedstrijd is tegen Ventura. Deze wordt, om 19.00 uur, gespeeld in Schiedam.

Cees Heessels.