‘’Koude start’’ zorgt voor nipt verlies dames HV United Breda

15 januari 2018

Vanwege een complete chaos op de wegen rond Rotterdam, dit door een aanrijding op de A16, kwam het team uit Breda pas om 19.25 uur aan in Pijnacker. Het aanvangstijdstip van de wedstrijd stond op 19.00 uur. Ondanks dat er op tijd vertrokken was werd er over 65 km ruim 2,5 uur gedaan. Dat betekende dat er geen tijd was voor de warming-up.

Dat was ook duidelijk te zien in de aanvang van de wedstrijd. Verdedigend stond het niet goed en het Bredase team was zoekende. Binnen 3’ stond er een stand van 2-0 op het bord. Door 2 doelpunten van Lilian Keijzer. Het eerste wapenfeit aan Bredase zijde kwam van Susan van den Essen, 2-1. Nadat Oliveo nog op 3-1 was gekomen waren het de zusjes Verkou die de stand gelijk trokken naar 3-3 na 6’ spelen. Het tempo lag hoog in deze wedstrijd en middels 2 keer een score door wederom Lilian Keijzer wordt het 5-3. Ondanks dat er steeds een achterstand moet worden weggewerkt tonen de dames van trainer coach Maurice van Zielst veerkracht. Door de goed op dreef zijnde Brenda Kaijen en Marlou Verkou wordt het weer gelijk, 5-5 11’. Zo blijft het eigenlijk de hele eerste helft, steeds is het weer het team van trainer coach André van de Waal wat op voorsprong blijft. Tot de stand 10-9 gaat het redelijk gelijk op. Door een aantal, makkelijk gegeven strafworpen, weet Oliveo het gat wat groter te maken, 16-11 na 26’ spelen. Nadat Demi van Strydonck  16-12 laat aantekenen wordt het met nog 14” te spelen 16-13 door Marlou Verkou. In de laatste aanval van Oliveo is United Breda niet goed bij de les en wordt het door Lissa Massar onnodig 17-13. Een doelpunt wat nog gevolgen heeft voor de eindstand naar zou later blijken. Er gaat gerust worden met een stand van 17-13.

Er is dan nog van alles mogelijk. Ondanks dat er in de rust gesproken is over het verdedigende aspect is het toch weer Oliveo die als eerste het net laat bollen door een score van Aniek van de Coevering, 18-13. Middels 2 doelpunten van Ellen Verkou en Jennifer van der Lans wordt het 19-17, nadat weer een makkelijk gegeven strafworp door Oliveo wordt benut, 20-17. De Bredase dames zijn aan een inhaalslag begonnen en weten steeds dichterbij te komen waarbij United door een benutte strafworp de stand gelijk trekt na 44’ spelen, 21-21. Door wederom een score van Marlou Verkou komt Breda voor het eerst op voorsprong, 21-22. De wedstrijd golft op en neer waarbij het toekennen van strafworpen voor de Pijnackerse dames opvalt. Doordat de keepster van de Bredase dames, Tessa Haas, er 3 weet te keren blijft het spannend. Dan breekt het tijdperk van Charelle Jordense aan. Zij weet met 5 scores steeds weer het gat te vinden in de Bredase verdediging. Omdat Brenda Kaijen en Demi van Strydonck de stand nog op 26-26 weten te krijgen is het zuur dat in de laatste 20”van de wedstrijd Oliveo er nog 27-26 van weet te maken.

Onnodige verliespunten voor de ploeg uit Breda. De lange reistijd, geen warming-up, een aantal geblesseerde speelsters, een harsloze bal en het niet altijd goede oordeel van de scheidsrechters zijn mede debet aan het puntverlies.

Volgende week wacht ons weer een wedstrijd om de zaken weer wat positiever te maken. Verburch is dan in Breda onze tegenstander, aanvang van de wedstrijd is 20.45 uur.

Cees Heessels